BNGR

icon.png

snowboy

17.04.2005 klo. 13:08
0

Tollanen Isportin olisi tarkotus hommata.. Kaverin trampalla oon hyppiny ja hyvähän se. Mukavaa ajan vietettä kesäisin.

icon.png

snowboy

17.04.2005 klo. 13:57
0

batman_:

Joten kerron tässä sitten pienen tositarinan kaveristani kun näistä trampoliinien vaaroista aloin jo aikaisemmin puhumaan: Oltiin käyty  kaverini kanssa pari viikkoa trampoliinilla. Kaverini osasi tällöin jo melkein kaikki volttihässäkät mitä nyt keksiä voi. Mutta silloin se harjoittelu alkoi mennä jo liiallisuuksiin. Poika alkoi harjoittelemaan kaiken näköisiä tuplabäkflippejä, ja oli erittäin monta kertaa ollut lähellä että hän olisi tullut niskoilleen alas. Minua alkoi jo huolestuttamaan, ja ilmoitin hänelle huolen aiheeni, mutta hän ei ottanut sitä kuuleviin korviinsa. Sitten yhtenä kauniina päivänä hän jälleen rupesi jälleen heittelemään näitä tuplavolttihässäköitään ja sitten sattui juhaa leukaan kun toverini mätkähti siihen trampoliinille aivan suoraan niskoilleen. Kysyin, että oliko hän kunnossa, mutta vastausta ei kuulunut(voitte vaan arvata että oliko kuset housuissa kun ei oikein tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä). Soitin sitten ambulanssille ja piipaa auto haki kaverini sairaalaan. Onneksi lopulta ei käynyt pahemmin. Hän joutui pitämään jotain niskatuki juttua niskassa puoli vuotta eikä saanut tehdä mitään urheilu muotoa tänä puolena vuotena. Olihan tämäkin aika iso juttu, mutta pahemminkin olisi voinut käydä. Joten olkaa hyvät ihmiset varovaisia kun harjoittelette uusia temppuja, ettei teille käy samanlailla kun kaverilleni..

Niin mutta ota huomioon että kaverillasi on täytynyt olla aika paljon ilmaa niskoilleen tullessa, ei Vaikka jos tuut bäkkärin jostai 1 metristä ales ni ei hyvällä todennäköisyydellä vielä käy pahasti, mutta sitten jos ilmaa alkaa olla yli 2 m voi käydä niinkin pahasti kuin tuossa kävi. Mullakin on monia kavereita jotka on tullu niskoilteen ja ei ole käynyt mitään, koska ilmaa ei ole ollut niin paljon. Ja sekin riippuu aivan kuinka korkealle ponnistaa ja trampan laadusta tuleeko korkealta vai ei. Mutta tietenkin tupla bäkkärii yrittäessä tarvii ollakkin paljon ilmaa että ehtii.

Sori tuli vähän epäselvästi.

icon.png

no_offence

17.04.2005 klo. 14:19
0

Voisko joku kertoo että kun kärkkäisellä on samankokonen tramppa 88 jousella ja toinen 96 niin onko niillä paljoki eroo kun hintaero on 90e??

icon.png

batman_

17.04.2005 klo. 14:43
0

snowboy:

batman_:

Joten kerron tässä sitten pienen tositarinan kaveristani kun näistä trampoliinien vaaroista aloin jo aikaisemmin puhumaan: Oltiin käyty  kaverini kanssa pari viikkoa trampoliinilla. Kaverini osasi tällöin jo melkein kaikki volttihässäkät mitä nyt keksiä voi. Mutta silloin se harjoittelu alkoi mennä jo liiallisuuksiin. Poika alkoi harjoittelemaan kaiken näköisiä tuplabäkflippejä, ja oli erittäin monta kertaa ollut lähellä että hän olisi tullut niskoilleen alas. Minua alkoi jo huolestuttamaan, ja ilmoitin hänelle huolen aiheeni, mutta hän ei ottanut sitä kuuleviin korviinsa. Sitten yhtenä kauniina päivänä hän jälleen rupesi jälleen heittelemään näitä tuplavolttihässäköitään ja sitten sattui juhaa leukaan kun toverini mätkähti siihen trampoliinille aivan suoraan niskoilleen. Kysyin, että oliko hän kunnossa, mutta vastausta ei kuulunut(voitte vaan arvata että oliko kuset housuissa kun ei oikein tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä). Soitin sitten ambulanssille ja piipaa auto haki kaverini sairaalaan. Onneksi lopulta ei käynyt pahemmin. Hän joutui pitämään jotain niskatuki juttua niskassa puoli vuotta eikä saanut tehdä mitään urheilu muotoa tänä puolena vuotena. Olihan tämäkin aika iso juttu, mutta pahemminkin olisi voinut käydä. Joten olkaa hyvät ihmiset varovaisia kun harjoittelette uusia temppuja, ettei teille käy samanlailla kun kaverilleni..

Niin mutta ota huomioon että kaverillasi on täytynyt olla aika paljon ilmaa niskoilleen tullessa, ei Vaikka jos tuut bäkkärin jostai 1 metristä ales ni ei hyvällä todennäköisyydellä vielä käy pahasti, mutta sitten jos ilmaa alkaa olla yli 2 m voi käydä niinkin pahasti kuin tuossa kävi. Mullakin on monia kavereita jotka on tullu niskoilteen ja ei ole käynyt mitään, koska ilmaa ei ole ollut niin paljon. Ja sekin riippuu aivan kuinka korkealle ponnistaa ja trampan laadusta tuleeko korkealta vai ei. Mutta tietenkin tupla bäkkärii yrittäessä tarvii ollakkin paljon ilmaa että ehtii.

....Unohin kertoa yhden pikkuseikan tosta minun tarinastani. Eli kaveri lähti pyörittämään sitä tublabäkkäriä niinkuin vastampompusta. Ja kaikkihan sen tietävät että sillä tavalla lentää aika helevatan korkealle. Ja siis minä hypin siinä samaan aikaan kun hän pyöritti sitä tuplabäkkäriänsä, ja se voi olla että sen takia häntä sattui niin paljon koska hän laskeutuikin juuri sellatteeseen vastapomppuun ja nyrjäytti siinä sen niskansa. Ja eihän toi hirveän yleistä ole että tollein käy, mutta sitä ei koskaan tiedä sitten kun napsahtaa.

icon.png

snowboy

22.04.2005 klo. 11:55
0

batman_:

snowboy:

batman_:

....Unohin kertoa yhden pikkuseikan tosta minun tarinastani. Eli kaveri lähti pyörittämään sitä tublabäkkäriä niinkuin vastampompusta. Ja kaikkihan sen tietävät että sillä tavalla lentää aika helevatan korkealle. Ja siis minä hypin siinä samaan aikaan kun hän pyöritti sitä tuplabäkkäriänsä, ja se voi olla että sen takia häntä sattui niin paljon koska hän laskeutuikin juuri sellatteeseen vastapomppuun ja nyrjäytti siinä sen niskansa. Ja eihän toi hirveän yleistä ole että tollein käy, mutta sitä ei koskaan tiedä sitten kun napsahtaa.

Niin, ei sitä tupla bäkkäriä oikeen muuten ehikkää vetää..(riippuu trampasta) Muutakun kaverin vasta pompusta. Ei ainakaan halvemmilla ja vähäjousisilla trampoliineilla.

icon.png

Sk8ergirl

23.04.2005 klo. 16:47
0

Kyll mä voisin hypellä, jos olis trampoliini...

icon.png

ääshoul

23.04.2005 klo. 17:53
0

Tuleeko siinä hyppimisessä mitää rasitusvammoja jos vaik kerran päiväs puol tuntii hyppii?

icon.png

puskajussi

23.04.2005 klo. 19:10
0

ääshoul:

Tuleeko siinä hyppimisessä mitää rasitusvammoja jos vaik kerran päiväs puol tuntii hyppii????????

Alussa voi tulla, mutta sitten kun on pomppinut aika usein, niin ei pitäisi tulla. Itsellä tuli selkä aika kipeeksi viikoksi(kun pompin ensimmäisiä kertoja), eikä pystynyt pomppimaan.
Muista venytellä, koska se auttaa.

icon.png

ege-

24.04.2005 klo. 16:06
0

stiflat:

Onko porukalla kokemuksia tästä AcStandard 4.0:sta?

Voisin ehkä mahdollisesti nyt saada rahat tähän trampoliiniin, joten jos porukka pistäisi jotain arvostelua omien kokemusten perusteella - ei toisenkäden tietoa. Lisäksi hintahan on selvä plussa, joten siitä ei tarvitse huomauttaa.

4-metrinen trampoliini saattaa olla jo liian pieni. Suosittelen ennemmin isportin trampoliinejä. Niihin tulee 30€ postikuluja, mutta se halvin on siltikin vielä halvempi kuin tuo Acstandard.

EDIT: ja toi isport tulee ihan kotiovelle asti.

Ittellä siis on toi halvin ja ihan hyvin on pelittänyt.

icon.png

Raudo

24.04.2005 klo. 17:49
0

Noi isportin trampoliinit näyttää vaan jotenkin semmosilta halppis trampoliineilta, mut en sit tiiä ku en oo ikinä testanu ja eihän ne kyl kalliita ole. Ainaki mitä kummiski tuolta luvin noita tekstejä niin ihan hyvän kuvan niiistä sain.

Mul oli viime kesänä semmonen jumpkingin 4.3 trampoliini niin se oli niin huomattavasti erilainen, kun joku kaverin trampsa jonka se oli ostanu jostain läheisestä "marketti" kaupasta. Siin ei tarvinnu ku ihan pikku ponnahus tehä niin lenti helposti korkeemmalle, kun siin kaverin esim. Jumpkingissa on hyvät suojat ja muutenkin kaikin puolin kestävä trampoliini ainaki, mulla oli. Ei mitää valittamista, mut ei kannata olla niitten putkien päällä, koska siinä aika helposti menee mutkalle ne putket.

icon.png

eImou-

24.04.2005 klo. 18:13
0

Mun tähän pakko sanoo telinevoimistelua ja trampoliinia harrastaneena, että mä en koskaan ostais tollasta pihatramppaa. Koska ei niillä pysty hyppimään, joskus jossain frendin pihassa testasin niin siinä saa oikeesti tehä duunii et saa ilmaa alle. Kerran oot hyppiny tollasella kisatrampalla http://www.eurotramp.com/en/00000302.html niin ei ees pysty hyppii millään muulla. Tollane maksaa joku 4000e :D

Jos kaupunkissa on voimistelusali niin siellä on yleensä tälläsiä ja kyllä niitä vuokrataankin sitten (ainaki hyvällä tuurilla). Esim. vsk-u kerava-tuusula niin vuokraa 2 tramppaa 1h 20e on se kallista mutta sen arvosta. Ite käyn tuolla hyppimässä, mutta mul on mahdollisuus hyppii ilmaseks koska äiskä on toiminanjohtaja ja frendit pääsee siin siivel.

icon.png

MoneyMaker

25.04.2005 klo. 13:17
0

Onko jollain muulla samaa ongelmaa, kun minulla. Kun rupeaa pyörittämään bäckflippiä niin se lähtee ihan helvetisti taaksepäin ja on vaarana lentää trampoliinista ulos..

icon.png

moakleys

25.04.2005 klo. 13:57
0

MoneyMaker:

Onko jollain muulla samaa ongelmaa, kun minulla. Kun rupeaa pyörittämään bäckflippiä niin se lähtee ihan helvetisti taaksepäin ja on vaarana lentää trampoliinista ulos..

Ponnista ekaks vain ylöspäin ja vast sen jälkee kiepsautat ittes ympäri

icon.png

MoneyMaker

25.04.2005 klo. 14:24
0

eImou-:

Mun tähän pakko sanoo telinevoimistelua ja trampoliinia harrastaneena, että mä en koskaan ostais tollasta pihatramppaa. Koska ei niillä pysty hyppimään, joskus jossain frendin pihassa testasin niin siinä saa oikeesti tehä duunii et saa ilmaa alle. Kerran oot hyppiny tollasella kisatrampalla http://www.eurotramp.com/en/00000302.html niin ei ees pysty hyppii millään muulla. Tollane maksaa joku 4000e :D

Jos kaupunkissa on voimistelusali niin siellä on yleensä tälläsiä ja kyllä niitä vuokrataankin sitten (ainaki hyvällä tuurilla). Esim. vsk-u kerava-tuusula niin vuokraa 2 tramppaa 1h 20e on se kallista mutta sen arvosta. Ite käyn tuolla hyppimässä, mutta mul on mahdollisuus hyppii ilmaseks koska äiskä on toiminanjohtaja ja frendit pääsee siin siivel.

Ketä nyt ostais 4000e maksavan trampan!?? En usko että kovin monikaan nyt ihan kotikäyttöön tollasta hommaisi. Mut tossahan on se huono puoli, että tossa kuvassa ainakin näyttäisi siltä että trampoliini on ehkä hieman liian pieni esim. volttien harjoittelemiseen koska se näyttää olevan hyvin kapea ainakin leveydeltään.

PS. Kysyisin vielä että onko jollain kokemusta näistä vesitrampoliineista. Etta miten niissä pomppii jne.

icon.png

audio

25.04.2005 klo. 14:43
0

Jaksaako tollasta tramppaa sit hyppiä, että ei oo sit vaan sellanen viikon innostus?